nieuwe week - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu nieuwe week - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

nieuwe week

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

02 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

Vandaag een dag met wat aandacht voor het personeel, kletsen met ze, lachen met ze, hun verhalen aanhoren. (Goed voor mijn Bahasa)
Ik versta steeds meer en het spreken gaat ook steeds beter.
Roland doet t ook erg goed, die gaat als een speer.
We hebben besloten om samen te gaan leren.
Verder hebben we vandaag fenoten van het prachtige weer, 27 graden en een mooie blauwe lucht met een heel zacht windje, uiterst aangenaam en helemaal niet heet.
Gewoon heerlijk.
Lekker gelezen, gezwommen en geluierd.
Het boompje dat een week of 6 geleden werd afgezaagd in opdracht van de vader van Marcel, loopt als een bezetene uit en heeft al 3 flinke takjes, leuk om te zien.
Morgen zouden we naar een van de Gili's gaan maar daar is Ro nog niet aan toe, dus blijven we nog een dagje rustig aan doen.
Dolly's laatste dag. Ze heeft nog nooit zo vaak in een zwembad gelegen vertelde ze.
Zij ging uit eten met Eka en haar familie, gezellig.
De zonsondergang leek tegen te vallen maar werd toch nog een 7 :-)
Wij bleven hier voor een romantisch hapje bij het zwembad en de jongens hadden weer een prachtige tafel gemaakt, de afgevallen bloemen werden opgeraapt en op takjes " geregen" het stond schitterend, kaarsje erbij, mooi gevouwen servetten en een heerlijk hapje eten.
Op de kamer nog een glaasje wijn voor de mannen en een beetje op tijd slapen...

  • 02 Februari 2015 - 07:31

    Jo:

    Het is hier pestpokkeweer... Ik kom later even terug

  • 02 Februari 2015 - 09:47

    Lenny:

    Dat is nog zachtjes uitgedrukt Jo, het is hier gewoon.................................................weer.
    En nu doet mijn Candy Crush het ook niet meer GRRRRRRRRRRRRRRRRR
    Ik hoop niet dat ik weer bij 1 moet beginnen, dan ben ik er gelijk klaar mee.
    Het zou goed zijn want ik ben gewoon heel erg verslaafd aan CC.

    Super gezellig daar bij het zwembad, kosten nog moeite woord gespaard.
    Heerlijk die temperatuur en het bad voor de deur.
    Dolly een gezellige laatste dag en een hele goede en voorspoedige reis terug naar Nederland.
    Ro, doe rustig aan, echt heel naar dat je beperkt ben in je doen en laten bah!!

    Verder geen nieuws, behalve dat ik vanmorgen alles op mijn kop heb gehad.
    Regen, hagel en natte sneeuw en hier en daar nog glad ook.

    Groetjes daar!!!

  • 02 Februari 2015 - 10:43

    Paula:

    Een gezellige dag dus voor jullie met tot slot een romantisch etentje, mooier kan het niet, geniet ervan.

    Dolly een veilige reis terug naar huis, ik hoop dat je opgehaald wordt want bij NS is het weer pet met stroom (sein en wissel) storingen, alles ligt plat.

    Dames vanaf het moment dat ik uit bed kwam schijnt de zon, niets gemerkt van takkeweer, het is wel koud straks de kachel aan, hij brand nu heel zachtjes.

    Ro hou je taai en laat je lekker verwennen, is je enkel al wat beter, de breuk blijft nog iets langer maar ebt de pijn al een beetje weg. wel jammer dat je niet alles mee kan beleven maar dat is niet anders, ondertussen ben je net zo'n kei als je moeder en leer je de taal als geen ander spreken, leuk omdat samen uit te bouwen.

    Hoe is het met de baby's van Karla, vast al een vriendelijk lachje gezien bij de 2.

    En bij Novi/Adi met de kleine Risk????

    In Lombok is de dag al ver gevorderd, ik begin wakker te worden, net na half elf. Een fijne dag allemaal.

  • 02 Februari 2015 - 12:27

    Lenny:

    Als Moos van de zaak thuis komt, ziet hij zijn Esther in de gang zitten met een stapel volgepakte koffers, hij vraagt: "wat ga jij doen ?".
    Ze antwoordt: "ik ben het zat, ik ga weg bij je en maak je geen zorgen hoe ik ga rondkomen........want ik heb eens nagedacht en gesproken met anderen.......dat wat ik met jou voor niks doe.......daar kan ik gewoon lekker elke keer van welke andere man dan ook, gewoon €. 500,- voor krijgen.......".
    Moos antwoordt: "aha.......dan ga ik met je mee, want ik wil wel eens zien hoe jij van 5 meijer per jaar kan rond komen......".

  • 02 Februari 2015 - 13:41

    Roel:

    Ja, de nieuwe site weer gevonden. Hier kijken we ook de hele dag almtegen een vrolijk zonnetje aan en de temperatuur voelt ook best aardig aan omdat er geen wind staat.mhet lijkt al een beetje voorjaar, zeker met het geroffel van de specht in de verte.
    Vanmorgen wat electrische problemen bij het zwembad opgelost. Vanavond weer cello les, voor het eerst met een cello die ik van plan ben te gaan kopen. Deze heb ik vorige week dinsdag bij een cello bouwer in Amersfoort uitgezocht en ik ben er zeer tevreden over (nog zacht uitgedrukt). Vanavond de lerares er naar laten kijken en vooral luisteren en dan beslis ik morgen of ik hem koop.

  • 02 Februari 2015 - 15:13

    Paula:

    Roel succes met je nieuwe cello, vanavond mag je uit je dak gaan als je lerares een stukje speelt op het nieuwe instrument, met zingen ga ik altijd op de gang staan luisteren, je hoort dan de bekende stemmen niet maar het geheel, vaak (bijna altijd) een goed geluid in de gangruimte., misschien ook een tip voor jou Cello.

    Lenny je mopje is bijna schuin, leuk, zwem ze lekker samen met je kleindochter.

    Jo waar ben je nou???????

    Vorige week heb ik een nieuw boodschappenkarretje gekocht, een lentegroene, weer eens iets anders als m'n oude zwarte, natuurlijk lijkt ie nog niet op m'n oude qua rijden, maar dat gaat natuurlijk wel komen, het enige probleem is dat mijn handboodschappentas er niet meer aan opgehangen kan worden, vandaag eens in de kast gedoken voor een stuk veiligheidband, en ja hoor, genoeg om 2 handtassen passend te maken, dat is nu gebeurt dus vrijdag ga ik met de b-kar en 2 tassen aan het handvat weer op pad, en heb ik de tas niet nodig aan m'n b-kar dan laat ik het hengels in de tas zakken en kan hem als gewoon gebruiken.
    Nu nog even elastiek in 2 mouwen rijgen dan zit m'n warme vliestrui ook weer prima. Een goed bestede dag.

    Ook dachten we paraat te staan voor een zieke kleindochter, de aap kwam al heel snel uit de mouw nadat haar mama haar van school af had gehaald, Nee mama zei Lisa, het was maandag en de klas was zooooooo druk, dat vond ik echt niet leuk. Schattig he zo'n toneelspeelstertje.

  • 02 Februari 2015 - 15:41

    Wijsamen Naarlombok:

    Gezellig al die verhalen, heerlijk om te lezen, net of jullie tegen ons aan het praten zijn.

    Jo, ik lees je morgen wel als je nog terugkomt, we gaan zo slapen.

    Lenny, jij bent echt verslaafd aan CC hahaha, hoop voor je dat het spel het nog doet.
    Lekker het zwembad zo rustig, komt me bekend voor :-)
    Ik hoop toch zo dat het weer wat opknapt voor we thuis komen...
    Met Ro gaat het al een stuk beter, hij gaat alweer vaak onder water en gebruikt zijn arm al meer, zijn enkel is nog een gat en nog niet dicht, maar als hij niet zwemt gaat er alleen betadine op kan het lekker droog worden.
    Je mop was weer enig !
    Paultje, bezige bij, kun jij wel eens niets doen ? Oké, ik ook niet.
    De zoon van Marcel gaat ook weer goed.
    De babies van Karla, daar hoop ik weer een update over te krijgen en met Rizky gaat het prima.
    Succes met je Bkar en slim om je mouwen sluitend te maken.
    Wel grappig dat Erica daar in trapt, ik had haar s middags weer teruggebracht hihihi
    Roel, ik heb geen snars verstand van cello's maar ik kan me voorstellen dat het geweldig is als je erop kunt spelen, het is prachtige muziek.
    Ben benieuwd, stuur me een foto dan plaats ik m.
    Fijne dag nog allemaal.

  • 02 Februari 2015 - 16:37

    Jo:

    Sorry, geen zin meer en niks te melden... Morgen weer een dag xx

  • 02 Februari 2015 - 16:44

    Roel:

    Bedankt voor de tip Paula, ga ik zeker uitproberen!

  • 02 Februari 2015 - 17:25

    Paula:

    Elsje Erica is daar dus juist NIET ingetrapt, maar 1 middagje thuis is natuurlijk ook wel aardig, nou ja, TV uit, geen Gym vanmiddag en net doen alsof je de dokter belt met de vraag om bloed te prikken, Lisa is helemaal genezen en zal voorlopig niet NEPZIEK zijn.

    Roel laat je wel de deur van de gang open staan, succes straks.

    Slaap lekker jongelui, Water doet ook wonderen met een lelijke breuk Ro.

    Eet smakelijk voor de achterblijvers.

  • 02 Februari 2015 - 22:21

    Wijsamen Naarlombok:

    Ohhhh, geweldig ! Wat goed... Hahaha.
    Ik moest ff opstaan maar ga gauw weer slapen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2015

thuis

19 Februari 2015

weer naar huis

18 Februari 2015

laatste dag voor vertrek

17 Februari 2015

laatste tripje

16 Februari 2015

Bericht
Wijsamen

Ons boek 2014-2015 deel 2

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4719

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: