het gewone leventje - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu het gewone leventje - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

het gewone leventje

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

03 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

Behalve een wandelingetje, zwemmen, eten, drinken, slapen, lezen, wat medisch werk en wat kletsen en fotograferen, hebben we weinig gedaan...hoewel, als ik het zo lees is het toch wel veel.
Roland gaf nog een les vandaag in serveren en hygiene, ze hingen ademloos aan zijn lippen en passen het geleerde al aardig toe.
Een van de stagiaires had een soort tattoo gemaakt op zijn arm met stift, echt lief, kijk maar op de foto.
Vandaag zijn de hr en mevr Weetikallang gearriveerd dus we zullen nog wel wat nieuwe "makronie"-recepten te horen krijgen ;-)
Vandaag voor het eerst gelukt om 3 kleine stokjes sate te eten, ging best goed en was lekker.
Na het avondeten gingen we naar huis en kwamen we Jan en Sherly tegen met Zahra, mooi kindje.
Jan was wezen lopen vandaag en was helemaal versleten.
Sorry dat ik zo weinig te vertellen heb, maar er komen nog wel een paar dagen met wat meer activiteit....

  • 03 Februari 2015 - 00:38

    Paula:

    De mannen zien er goed uit, een lachende Frits1 en een mooi getekende arm van Ro, hadden ze geen naam van een lief dienstertje op Ro z'n arm kunnen zetten, z'n moeder ziet ie iedere dag, sorry Elsje ik bedoel het goed.
    Leuk Ro dat les geven, daar kunnen ze hier nog een puntje aan zuigen, wij gingen vorige week ergens thee drinken er lag een servetje op de grond, de dienster nam het op en legde het weer op de nieuwe stapel klaar voor gebruik.
    Wie is de familie "weetikallang" toch Elsje, macaronierecepten, waar heb je het over, ik heb vast wat gemist.
    Is Zarha een kindje van Jan en Sherly, oei ik loop achter.
    Elsje na zo'n drukke dag mag je zeker wel een sateetje, maar 3, lekker voor je dat het goed ging.

    Het valt wel mee hoor dat weinige, ik wordt al moe als ik naar al die bezigheden kijk, wees blij dat het zo goed gaat met jou en de mannen natuurlijk.

    Gelukkig gaat Lisa gewoon naar school morgen/straks dan kunnen wij gewoon uitslapen totdat het zonnetje schijnt.
    Mijn Frits2 is verkouden aan het worden ik heb hem behoorlijk aangestoken vorige week, het leek vanavond wel een hondenkennel, maar 1 Franse Pastis voor het slapen gaan doet wonderen, binnen 1 week was de verkoudheid over bij mij.

    Wanneer is Hanneke weeromme van haar tripje naar Spanje????

    Lenny doe je best morgen met zwemmen, je denkt gewoon dat je in Lombok bent en je gaat als een trein, nou ja die deed het vandaag niet echt, dus dat is geen optie, dan maar gaan met die banaan.

    Alles goed Joooooooooo.

    Een fijne dag iin Lombok ik ga pitten.




  • 03 Februari 2015 - 07:44

    Roel:

    Weet je wat lekker is? Makronie met smack!

  • 03 Februari 2015 - 09:51

    Lenny:

    WEL ERRUG SCHUIN.

    Vandaag is het de beurt aan Moos om bij de Dokter te komen, hij zegt: "Dokter is heb al wat langer een probleem, ziet u.........ik kom zo gauw klaar............"
    De Dokter zegt: "dat is kut........"
    Moos: "aaahhhhhhggw oe oe oe pffff"

    Frits wat zie je er goed uit, ik hoop dat je je ook zo voelt.
    Ik ben helemaal onderste boven van de foto's.
    Els aan de saté? voorzichtig!!! kan me voorstellen dat de kreeft of krab je neus uitkomt.
    Het zal wel stil zijn zonder Dolly.
    Ken ik de Hr en Mw Weetikallang ook?
    Hier in de buurt woont denk ik een zus of schoonzus van hun. :-) :-)
    Ik eet vanavond hachee met een klein uitje, daar heb je zo lekker lang plezier van.
    En dan zo'n lekkere donut na bij de koffie.
    Gisteren heb ik anderhalf uur gezwommen met Phileine, toen wilde ze er nog niet uit.
    Het eten stond klaar bij haar thuis en ik kon zo aanschuiven.
    Spinazie met een bloemige aardappel en een reuze gehaktbal a la Bas.
    Vandaag doe ik rustig aan, een winkelhaak maken in Phileine haar jas.
    Vanmiddag ga ik Phileine haar haar knippen, op eigen verzoek.
    Vanmorgen was het feest op de straat, de één na de ander ging onderuit.
    De straat leuk nat, maar was in werkelijkheid spekglad.
    Ik heb in het gras moeten lopen.

    Veel plezier met de familie weetikallang, ik hoor graag wat ze allang weten.
    Waar Abraham de mosterd haalt?

  • 03 Februari 2015 - 09:52

    Constance:

    Wat een makronie recepten, ik hang aan jullie lippen , ha ha.

    Leuk dat Ro zijn ervaring en kennis zo kan over brengen.

    Doe de groeten aan Jan en Shirley, heb leuke herinneringen aan hun zeer gastvrije en culinaire avond.

    Hier is het saai, soms mis ik mijn werk best wel. Stort me nu dus aan brei werkjes voor Lombok.

    Fijne dag allemaal!

  • 03 Februari 2015 - 10:39

    Paula:

    hahaha die Roel, ouderwets hoor macaronie met Smack, ondertussen heet macaronie pasta en eet je dat met een sausje van alles wat. Hoe klonk je Cello?????

    Het is hier nog spekkeglad voor de deur, de schaduwkant, dus uitkijken geblazen straks, verder een strakblauwe lucht met een heerlijk zonnetje. we hadden deze week in de planning om naar mijn tweelingbroer in Putten te gaan, het weer nodigt uit om daar een boswandeling te gaan maken, maar ja gladheid die voorlopig nog niet over is en de trein die maar doet wat ie zelf wil, (dus niet of nauwelijks rijden) daar ga ik niet mee in zee, dus wachten we nog maar een paar weekjes af.

    Lenny sterkte met de jas van kleindochter, hoe komt ze nou toch aan een winkelhaak in deze tijd??? en zwem ze straks weer lekker, kijk uit met de gladheid die is heel verradelijk.
    Voor allen een fijne dag.

  • 03 Februari 2015 - 10:55

    Lenny:

    Paula, ik wacht maar tot vanmiddag om naar de Scholver te gaan.
    Ik ga de goden niet verzoeken.

    Wat zijn dat nou voor jassen tegenwoordig.
    Het lijkt zo lekker een dikke doorgestikte jas.
    De buitenkant is gewoon onderjurken spul uit grootmoeders tijd.
    Nou ja....met zoom plakband en een lapje eronder zie je er niets meer van.

  • 03 Februari 2015 - 12:53

    Roel:

    Paula, de cello klonk schitterend. Heb een prive uitvoering van de prelude van de cello suites van Bach te horen gekregen. De juf vond hem ook prachtig dus vanmorgen de bouwer een mailtje gestuurd dat ik hem wil kopen (na er nog een nachtje over geslapen te hebben, het is toch een hele uitgave).
    De makronie met smack (uitgesproken op plat Rotterdams) was het favoriete recept van mevrouw Weetikallang. Maakte ze zelf op haar elektrische pitje in het hotel want dat Indonesiche eten vond ze maar niks, behalve nasi goreng, het enige dat ze in het restaurant at....

  • 03 Februari 2015 - 15:04

    Els:

    Geloof me Paultje, als er iemand op de wereld is die geen macaronie met smack eet dan is het Roel hahahahahaha...
    Ik zal je ff bijlraten, er komt hier al jaren een stel met regelmaat die met nog grotere regelmaat Makronie met smack ( zelf klaargemaakt) en zij noemt dat zo.
    Met al dat heerlijke eten hier kun je het je voorstellen.
    Ze borduurt zich te pletter en lukt 5 kwartier in een uur en vond het altijd nodig om Roel haar borduurwerk te laten zien, of deed ik dat nou Roel ? :-)))
    En als je haar wat vertelt dan is steevast het antwoord - meestal al voor je klaar bent met praten - : "oh, dat weet ik allang" !
    Zie net je bericht Roel, maar laat het mijne ook maar staan...
    Paultje, Zahra is het zusje van Erlang, Erlang was al vanaf een klein jongetje vaak bij Jan en Sherly en hij werd door deze twee flink en goed (op)gevoed en verzorgd omdat de ouders werkten, Erlang gaat nu naar school en nu is Zahra aan de beurt. :-)
    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de kids behoorlijk worden verwend, ze zijn in ieder geval supergezond.
    En... De neptattoo stond niet op Roland zijn arm, maar op de arm van een van de stagaires, een knaap van 16 die enorm plezier hierom had.
    Lenny, veel plezier met je kleindochter en wat is het recept van de gehaktbal a la Bas ?
    Roel gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee.
    Wij gaan slapen want vanmorgen om half zes wakker en morgen heel vroeg op voor een trip.
    Hanneke is woensdag weer terug.


    Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 03 Februari 2015 - 15:39

    Paula:

    Mooie uitleg van mevr Weetikallang, Roel en Elsje, dat zijn van die mensen die niet naar anderen kunnen luisteren maar wel zelf allerlei verhalen enof narigheid te zeggen hebben, nou ja dan maar het borduurwerkje bekijken en de hemel in prijzen.
    Makronie met smack + tomaten puree werd bij ons thuis ook gegeten, bbbbrrrrrtttttt, hoe kan een mens dat nou toch lekker vinden, en dan in een landje waar eten nr 1 op de lijst is, kan me voorstellen dat jullie blauw liggen van het lachen als je aan dat mens denkt.

    Een mooi stralend meisje die Zahra, ze ziet er zeker gezond uit een goed onderkomen en basis dus bij oom Jan en tante Sherly.

    Leuk hoor voor zo'n jonge knul om zo'n mooie nep-tato neer te zetten, het doet geen zeer gelukkig, maar ja een flinke douchebeurt en hij is weg, zonde hoor.

    Roel wat zal dat prachtig hebben geklonken, nog even en je speelt het zelf, gefeliciteerd met de aankoop en ik hoop dat je in gezondheid maar heel lang plezier mag hebben van je Cello, (heeft ie al een roepnaam gekregen)

    Slaap lekker Lombokjes, en morgen een fijne trip, we horen wel weer hoe het was.

    Mijn Hachee staat op, de rode kool nog in de diepvries, het hele huis ruikt heerlijk.
    Eet smakelijk allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2015

thuis

19 Februari 2015

weer naar huis

18 Februari 2015

laatste dag voor vertrek

17 Februari 2015

laatste tripje

16 Februari 2015

Bericht
Wijsamen

Ons boek 2014-2015 deel 2

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 4721

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: