uitje - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu uitje - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

uitje

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

05 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

Vandaag vroeg vertrokken naar oost lombok. Eerst nog ff naar de thirtwinkel maar die was nog dicht dus dan maar ff langsgaan op de terugweg.
Diverse markten gepasseerd waar we morgen naartoe gaan.
Onder anderen naar de Pasar Umum Keru en de Pasar Narmada.
De watertuinen hebben we al gezien maar Ro nog niet.
Op naar Tete Batu. De prachtige rijstvelden (terrassen) de blauwe lucht met mooie witte wolken met scherp afgetekende palmbomen.
We kunnen er niet genoeg van krijgen.
Ze waren flink aan het branden overal. De resten na het dorsen.
Ik ben vaak uit de auto gestapt en heb veel gelopen dat fotografeert veel makkelijker.
Het babbelen met de bevolking is leuk en het wordt steeds leuker naarmate mijn woordkennis groter wordt.
Na thuiskomst het obligate bad.
Het is de zoveelste dag op een rij dat het weer zo mooi is en de zonsondergangen knokken om de eerste plaats.
De een is nog mooier dan de ander.
Roland heeft ons vanavond uitgenodigd voor een etentje. We kiezen gezamenlijk voor Alberto.
Italiaans is weer eens wat anders.
We zaten er heerlijk.
Het eten was zalig en Jack en Caroline zagen we nog ff want die zaten bij AW, de buren.
Daarna naar het hotel waar we nog wat dronken en een poosje met Annie hebben gekletst.
Nu maar slapen want morgen om 7.30u weg.



  • 05 Februari 2015 - 01:03

    Paula:

    Papaja, de tros brengt prachtige en heel erg lekkere vruchten aan, ik ga er morgen/straks op de markt 2 kopen, ze zijn best lekker. en wat zijn lombokjes?? nooit geweten dat een dragon fruit is, ik dacht altijd een kruidensoort, mooie bloem, dat kleine blauwe bloemetje is ook heel apart maar het blad lijkt op een soort van garanium. dat alles onder een blauwe lucht en uitgestrekte rijstvelden, wat zal Ro en ook jullie natuurlijk genoten hebben.

    Winkel ze morgen nou ja vandaag.

    Lenny wat heb je nou toch gedaan, je had beter eerst kunnen strijken dan had je dat heel wat moeite bespaard aan het naaiwerk, heb je nu een zelfde jas voor je kleindochter gekocht?? gelukkig is het nog uitverkoop maar toch een rib uit je lijf, joh en verwen je schoondochter ook eens, je kunt een nieiuwe jas voor haar toch uittekenen, dat scheelt enorm veel geld. Hihihihi.

    Wij hebben vanmiddag een wandelingetje gemaakt in diergaarde Blijdorp, wat een rust, 1 halve parkeerplaats vol met auto's dus niet veel bezoekers, de schoolkinderen gingen net weer huiswaarts,
    gezellig om in alle rust de dieren te bekijken en te horen wat ze te zeggen hebben naar elkaar, de dwergnijlpaarden waren aan het grommen en briesen naar elkaar, schijnbewegingen maken en elkaar achterna lopen om dan weer in het water te plonsen, zo leuk, er stond een jonge moeder met een kindje van amper 1 jaar, dat kindje reageerde zo leuk op de bewegingen van die N-paarden. De gorilla's waren behoorlijk lui, Bokito was met een lege zak op z'n hoofd aan het spelen, uiteindelijk ging ie met z'n rug naar het raam zitten en die zak om z'n ogen, zo die had rust, tenminste dat dacht ie, z'n kornuit(jes) waren hem op een afstandje aan het uitlachen. de giraffen en olifanten leven met de kou binnen, zoals meerdere dieren ook. De krokodil zat doodstil heel soms zag je zijn ogen bewegen, het was echt een overwinaarsplek, want meestal ligt daar het scheefbekje-krokodil maar die lag op een kleine afstand zijn kans af te wachten, op de foto kan je dat nog net zien Elsje. De vader ijsbeer Erik is ziek en zit in zijn slaap verblijf, moeder heeft het druk om 2 jonkies groet te brengen in haar kraamhol. O ja wat opviel was dat de poolvosjes nog steeds een grijs-zwarte vacht hadden meestal is ie wit in de winter.
    Dat was mijn verhaal, het was een leuke middag.

    Hanneke een goede thuiskomst en wees allemaal voorzichtig met die gladdigheid, voor de Lombokjes een fijne winkeldag, wij gaan naar de markt, Lenny zwemmen en Roel is misschien al de prelude van Bach op de Cello aan het oefenen, met Jo alles naar wens????? Ik ga slapen.

  • 05 Februari 2015 - 06:42

    Jo:

    Sorry, ben grieperig :( voel me echt belabberd....

  • 05 Februari 2015 - 08:06

    Els:

    Dat is niet fijn Jootje, kruip lekker bedje in en laat de mannen je maar verwennen.
    Beterschap !!

  • 05 Februari 2015 - 08:09

    Els:

    We gaan niet winkelen hoor Paultje, we gaan naar 2 lokale markten. Niks kopen want we worden als toerist toch alleen maar opgelicht !
    Maar mooie plaatjes maken dat is wat mij blij maakt.

  • 05 Februari 2015 - 09:04

    Lenny:

    Zo als altijd zijn de foto's weer prachtig, ik voel de zon en ruik de lucht van eethuisjes.
    Het is weer een mooie trip geweest.
    Els dat is zeker leuk dat je met de mensen kan praten.
    Vervoer is daar hilarisch en je staat ervan te kijken hoe makkelijk ze dat doen.
    Als mijn boodschappentas te vol is, dan denk ik al snel,hoe kom ik thuis op de scooter.


    Ik was vandaag vroeg buiten.
    Joey en ik hebben genoten van de sneeuw.
    Het ziet er gezellig uit, gelukkig is het niet zo donker en grijs.

    Paula vroeger hadden wij ook een abonnement op Blijdorp.
    Leuk om te lezen zo loop ik weer langs de bekende plekken.
    We hebben daar heel wat voetstappen liggen.

    Die jas......dat dacht ik ook, was ik maar bij de mouw begonnen.

    Jo, beterschap!!! gewoon uitzieken, er ziet niets anders op. Sterkte!!

  • 05 Februari 2015 - 10:28

    Wijsamen Naarlombok:

    Lombokjes zijn kleine rode, gele en groene pepertjes Paultje, je verhaal las ik op FB, leuk hoor.,ik wil,ook wel weer eens, maar de jongens (op Joshua na) zijn er al te froot voor, die gaan denk ik pas weer als ze zelf vader zijn, die hebben nu hele andere dingen aan hun hoofd.
    :-)

  • 05 Februari 2015 - 11:23

    Paula:

    Jo beterschap, uitzieken is de leus anders heb je het volgende week weer.

    Lenny heeft ook mooie foto's op FB gezet, je hebt lef hoor om zo vroeg al in het bos te zijn, ik weet als geen ander hoe glad dat Pok-- bruggetje kan zijn, ik heb er heel wat kneuzingen en daarbij blauwe plekken opgelopen.
    Blijdorp is aan het veranderen, ik was gister zelfs de weg kwijt, alles is op z'n kop gezet en uitgebreid, vroeger gingen we eerst naar de olifanten , nu als laatste, het wordt wel erg mooi echt een wandelpark waar je ook nog beestjes tegenkomt.

    Waren de markten weer gezellig Elsje, en toch stiekum niet iets mee naar huis genomen???
    Ik had er geen pepertjes uitgehaald op de I-pad uitvergroot zag ik niet wat het was.

    Het is hier nog steeds wit op de middenstraat is goed te lopen, dus gaan we even naar de markt.
    Een fijne dag allemaal, en de Lombokjes een fijne avond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2015

thuis

19 Februari 2015

weer naar huis

18 Februari 2015

laatste dag voor vertrek

17 Februari 2015

laatste tripje

16 Februari 2015

Bericht
Wijsamen

Ons boek 2014-2015 deel 2

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 4722

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: