harem ? - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu harem ? - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

harem ?

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

07 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

Een dagje niks, hebben we wel verdiend na twee drukke dagen.
Eigenlijk zijn we er al wel aan toe om alleen nog maar niks te doen, af en toe wat wandelen of ergens een beetje snuffelen naar nog wat leuke dingen voor deze of gene.
Ff langs het strand lopen want de nieuwe wandelpier schiet al behoorlijk op.
We willen nog wel ff kijken hoe die er nu uitziet.
Een zwemdagje is een leuk vooruitzicht.
Tijdens het ontbijt stond er iemand achter de kast te zingen tijdens het werken, valser kon niet, dus wij gaven een groot applaus, dikke pret natuurlijk !
We wilden net gaan zwemmen toen Marcel belde of we met spoed naar zijn buren wilden gaan (Nederlanders) alle spullen mee, er stond al ie,and klaar om ons te brengen en Marcel zou zelf ook komen.
Hij hield telefonisch contact.
Een vrouw met een epileptische aanval, vlug alle controles gedaan, haar stabiel neergelegd, tongspatel en Ziekenhuis regelen.
Wij met onze westerse gedachten dachten ff een ambulance te kunnen regelen...niet dus. Marcel kwam en maakte razendsnel van zijn achterbanken een liggedeelte, we hebben haar in de auto getild, ik klom bij haar (zo blij met -45 kilo) en hield haar hoofd in balans en de tongspatel op z'n plaats, ze lag goed in de kussens.
Een snel rapport gemaakt op de ipad die ik nog bij me had.
Marcel scheurde snel en veilig naar het ziekenhuis, Roland had nog samen met de echtgenoot een tasje spullen ingepakt en de verzekeringspapieren geregeld.
Het ging allemaal keurig snel ( ik moet zeggen.. Sneller dan bij ons) ECG, EEG, Scan en de neuroloog gebeld, de verzekering in Nederland gebeld en de opname.
We konden weer rustig weg en lieten een nummer achter voor het geval dat er meer info nodig was.
Eindelijk konden we lekker de pool in...heerlijk !
Vanavond gaan we maar weer eens eten bij Sunshine, dat is alweer 3 jaar geleden dat we daar voor het laatst waren, we gingen er niet meer heen omdat het daar elke avond zo'n vreselijke herrie was doordat er links en rechts gebouwd werd.
Die gebouwtjes zijn inmiddels in vol bedrijf dus zullen we maar hopen dat de geluidsoverlast minder is dan tijdens de bouw.
Het is leuk om te zien hoe de stagiaires (m/v) gedrild worden door de senior-obers.
Ik eet mijn ontbijt in delen, dus ze brengen altijd een soepje en een eitje naar onze kamer.
De ober die " de leiding heeft" geeft opdracht om die dingen naar de kamer van papa Frits en mama Els te brengen, maar...dat gaat zomaar niet...want : de leidinggevende figuur loopt voorop, daarachter een stagiair met een dienblad met een soepje erop, daarachter een stagiair met een dienblad met een eitje erop en daarachter een stagiair met een dienblad met een zoutvaatje erop.
Het was echt hilarisch om te zien.
Martine noemde het al de ober met zijn harem, maar het is inderdaad zo !
Hamil, de 16-jarige heeft er nu een soort ritueel van gemaakt om elke dag een nieuwe "tattoo" op zijn arm te tekenen met mijn naam erop, hahahaha...
Roland is inmiddels ook al overal bekend als de bonte hond !
Leuk om te zien.
De leraren van de stagiaires waren net op bezoek voor een beoordeling van hun leerlingen.
Jammer dat ze aan het einde van de week vertrekken, het zal stil zijn zonder deze vrolijke jongelui, ze stappen uit de harem, hun stage zit erop...

• 07 Februari 2015 - 07:49

Roel:

Hoi Els, is er een gedeelte weggevallen? Harem, ziekhuis... wat gebeurt er allemaal ;-)

• 07 Februari 2015 - 08:32

Wijsamen Naarlombok:

Ik heb m al 4 x opnieuw geprobeerd te plaatsen, ben zo vreselijk klaar met deze waardeloze site !

Voor allemaal, ik maak een nieuwe dag...

• 07 Februari 2015 - 08:41

Wijsamen Naarlombok:

De nieuwe dag heb ik er weer sfgehaald, want daar gebeurde hetzelfde...

Ik zet t verhaal wel in de reactie en zal ze wel weer benaderen, voor de 100e x...zucht

• 07 Februari 2015 - 08:46

Harem ?

Een dagje niks, hebben we wel verdiend na twee drukke dagen.

• 07 Februari 2015 - 08:46

Wijsamen Naarlombok:

Nou, zoals je ziet, dat lukt dus ook niet... :-(((

• 07 Februari 2015 - 09:03

Paula:

Doe maar lekker niks hoor luitjes, geniet maar even van alles wat op je pad komt, het is jullie gegund.

Wij gaan nu weg om naar N-Holland te gaan, eerst naar de wedstrijd van Thomas daarna gaan we een boerencamping uitzoeken om met de kleinkinders te vertoeven in de zomer, dan nog even op familiebezoek. morgen lekker uitslapen, want ik kon die wekker vanmorgen wel schieten.

Voor allen een fijne dag.

• 07 Februari 2015 - 09:29

Roel:

Hoi Els, dank voor het toezenden via de mail. Het lijkt er op dat hij op het punt van de smily afkapt. Heb ik ook al eens gemerkt als ik een smily in mijn comment zette.
    Nu maar rustig aan verder want je komt met al die toestanden niet aan je rust toe!