nat - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu nat - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

nat

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

01 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

Een bewolkte dag die uiteindelijk resulteerde in een enorme, langdurige hoosbui.
Alle regen die de laatste weken niet is gevallen, valt nu...
Maar voordat het ging regenen waren de tuinjongens druk bezig met het kappen van de kronen van de palmbomen.
Als een aap klom een van de jongens erin en sloeg hele takken vol kokosnoten eruit die van tevoren aan een touw waren gevonden om ze dan langzaam te laten zakken.
Ook de bloeiende delen werden eruit gehaald, waarom weet ik niet.
Er is een of andere conferentie hier met heel veel mensen die de hele dag weg zijn en alleen maar komen slapen.
Verder is het heel rustig,
Er is dan ook heel weinig te vertellen...
Er waren wel heel veel vlinders, grote, hele grote, kleinere, zwarte, lichtblauwe, gekleurde, dieprode en we volgden met belangstelling een enorme roofvogel die traag rondcirkelde op zoek naar een hapje.
Dolly heeft vanavond een soort rosti gebakken, met uitjes erdoor. Erg lekker.
s Avonds nog gezellig wat in het restaurant gedronken, de regen is gestopt ...

  • 01 Februari 2015 - 01:21

    Paula:

    Voor de 2e keer beginnen met mijn reactie, gggrrrrtttt eigen schuld hoor.

    Heerlijk om zo'n rustig dagje te houden, regen lijkt me mooi en lekker fris in die Lombokwarmte, de cocosmelk is voor jullie zeker, het schijnt heel gezond te zijn, vroeger kregen wij dat om de beurt als m'n vader een C-noot in 2en brak, het vlees was om te smullen de melk wat flauw.

    Lachen zo'n ondeugend stelletje op z'n kop, het ziet er wel grappig uit.

    Gisteren heb ik weer genoten van je verhaal en alle foto's Elsje, de dag was tekort vandaar dat ik niet reageerde, sorry hoor, maar ik vind het zelf zo leuk om mee te genieten en dat wil ik ook laten weten, maar ach zo gaat dat nou.

    Gisteravond heb ik voor het eerst weer eens een lang stuk akte oud-schhrift 1625 vertaald, het was goed te lezen en mijn ogen lieten het zonder veel problemen toe, degene die de akte stuurde was super blij, ik ook natuurlijk het is zo'n leuke hobby.
    Vanmiddag zijn we in de Ahoy-hal naar de boekenbeurs geweest, we gingen terug met 8 boeken die we hadden uitgezocht, een spelletje voor Lisa en een doos super kleine kraaltjes, mooie kleuren, leuk om op regenachtige dagen met Lisa te rijgen.
    Tjee wat een keus aan boeken zeg, rijen dik stonden er mensen te kwijlen van al dat moois, Frits bij de trillers, ik bij de `geschiedenis` romans, met een boodschappenkarretje achter me aan was dat niet echt makkelijk, maar het scheelde sjouwwerk, langzaam lopen en alleen maar kijken naar de plaatjes van de boeken, als ik er met m´n neus bovenop stond kon ik pas lezen waar het om ging en de titel ontcijferen, nou de buit zijn 2 2e wereldoorlog romans (waargebeurd verhaal), 1 belgische roman over een priester die verzwijgen moest dat z´n mede priesters kinderen lastig vielen (ook waargebeurd), dat in de 19e eeuw, en nog 1 boek met een roman uit Perzie zo rond 1540. Voor Thomas heb ik een dun boekje over het leven in een concentratiekamp meegenomen, de geschiedenis op school gaat over de 2e wereld oorlog en bevrijding, hij is zeer onder de indruk van al de verhalen die hij hoort, misschien vind hij dit boekje wel mooi, anders hou ik het.
    Nou dat was het, voor jullie een hele fijne dag.



  • 01 Februari 2015 - 12:16

    Lenny:

    Op hun nichtje's huwelijk, zien de oude vrijsters; Rivka en Sjellie een leuke aantrekkelijke man staan, Sjellie zegt: "leuke vent, doe mij een plezier, praat jij even met hem, je weet ik ben verlegen, hij lijkt me zo eenzaam, misschien zoekt ie wel gezelschap...."
    Rivka loopt op de man af en zegt: "hallo, ik zeg net tegen mijn vriendin, u lijkt me zo eenzaam, klopt dat".
    "ja", antwoordt de man....."dat klopt ook wel een beetje, ik kom net uit de gevangenis, heb 20 jaar gezeten voor de moord op mijn 3e vrouw".
    Rivka: " oh, wat erg en uw tweede vrouw dan ?". De man antwoordt: "die is uit het raam gevallen met ramen lappen en mijn eerste vrouw is overleden vanwege een rare vergifitiging ".
    Waarop Rivka heftig en vrolijk naar Sjellie zwaait met haar armen en roept: "kom er gezellig bij staan, hij is vrijgezel........"

  • 01 Februari 2015 - 13:00

    Wijsamen Naarlombok:

    Kan me voorstellen Paultje dat je dat leuk vindt om.met je hobby bezig te zijn en er zo'n blijheid mee oogst.
    kraaltjes rijgen het is helemaal in en ze dan op een mooi tshirt naaien.
    Leuk.
    Lenny,waar haal je m weer vandaan :-) ? Lachen hoor.
    Wij gaan zo lekker eten aan de rand van het zwembad en daarna lekker slapen.
    Fijne dag jullie !

  • 01 Februari 2015 - 13:40

    Paula:

    Prachtige foto's weer Elsje, wat een boel blije bekkies, jij kan er ook wat van hoor om mensen te laten lachen.
    Straks volgt er nog een oud-schrift stuk van 1578 voor mij, heel moeilijk te lezen zag ik, ik ben benieuwd wat mijn ogen daar mee doen, vanmorgen was het niet best met m'n 2 blauwe kijkers, te veel ingespannen waarschijnlijk, oei oei.
    Lenny lekker gezwommen of ben je er niet uit geweest.
    In een grijs verleden gingen wij elk jaar met een groep mensen de bergen in, Jan, een van ons kwam elke dag zijn sociale ronde doen, bij elke tent/caravan had hij een mop, soms behoorlijk schuin, zoiets als jij elke keer schrijft Lenny, er werd gelachen en Jan werd aangemoedigd door z'n vrouw en andere om meer moppen te vertellen, dat deed ie graag, hij schudde ze immers uit z'n mouw, wat hebben wij met z'n allen een plezier gehad, want plezier lokt plezier uit, we hadden er ook 2 verhalen vertellers bij, de kinderen gingen niet slapen voor er een een verhaal vertelde en soms lagen ze te griezelen onder de slaapzakken zo spannend was dat, een mooie tijd, wij hadden echt geen TV nodig om na gedane klimpartijen te ontspannen.
    Ik ga aan de strijk het is takkeweer buiten, Fr2 zit achter de buis, tennis te kijken, voor jullie slaap lekker en morgen gezond weer op.

  • 01 Februari 2015 - 14:47

    Lenny:

    Vandaag was ik pas om 10:00 wakker.
    Gezellig gewandeld met mijn hond.
    Sociale contacten onder houden.
    Hier koffie en daar koffie.

    Nee vandaag niet zwemmen.
    Morgen met Phileine gelijk uit school naar het zwembad.
    Paula ik kan geen moppen vertellen, alleen zo plaatsen.
    Ze zijn nooit leuk als ik ze vertel, dan weet ik zelf de kloe niet meer ha ha ha !!!
    Els jullie zullen wel klaar zijn met eten wat romantisch aan het zwembad.
    Komt er ook wel eens iemand zingen?
    Zeker een sjagerijn die voor de deur zit.
    Die moet eens een zak lachuh bekkies kopen.

    Zo nu nog FF een spelletje Candy Crush en dan ????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2015

thuis

19 Februari 2015

weer naar huis

18 Februari 2015

laatste dag voor vertrek

17 Februari 2015

laatste tripje

16 Februari 2015

Bericht
Wijsamen

Ons boek 2014-2015 deel 2

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 4736

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: