licht en donker - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu licht en donker - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

licht en donker

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

04 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

We hebben tijdens het zwemmen ineens besloten om naar Mataram te gaan want Dolly had ons verteld dat er deze week een Pasar Malam is in de Mall.
We hebben eens gebruik gemaakt van het aanbod van een man die we al kende, die met zijn auto ver onder de taxiprijs en Hamdan dook dus we zijn een keer "vreemd gegaan".
We zijn er heen gegaan en hebben er rondgekeken, maar niks bijzonders gevonden.
Dus hebben we lekker geluncht en zijn toen weer terug gegaan.
Wat leuke shirtjes gescoord.
Nog gezwommen...met een cocktail... :-)
Een drankje genomen in AW met Caroline en Jack en hun familie en daar een spectaculaire zonsondergang gefotografeerd.
De berg van Bali was prachtig zichtbaar en we bleven plaatjes schieten om straks de mooiste aan jullie te laten zien.
Roel stuurde een plaatje van zijn nieuwe liefde, zijn cello, dus die zien jullie ook.
Bij Amalia had ik krab besteld, maar die was er niet, dus maar van Roland en Frits een stukje vis genomen.
Even gekletst van de meiden van de receptie en nu lekker slapen.

• 04 Februari 2015 - 00:32

Paula:

Waarschijnlijk zijn jullie al op stap, tenminste dat had ik begrepen, veel plezier met elkaar, en zeker prachtige zonsondergang gezien op FB van jullie, mooi die puntige berg-vulkaan op Bali, de foto´s hier op de site zie ik morgen wel, een gezellig wakker worden denk ik.

Roel wat een plaatje, geen wonder dat het liefde op het eerste gezicht was, het geluid wat zij/hij voortbrengt is geweldig mooi zoals je gisteren vertelde, geniet er in volle teugen van, het is je van harte gegund.

Gaat het beter met Ro?????

Een fijne dag met elkaar.

• 04 Februari 2015 - 07:16

Roel:

Dank je wel Paula, ga ik zeker doen!
    Wat een mooie plaatjes van Gunung Agung. Zo duidelijk heb ik deze nooit eerder gezien. Schitterend. Op een of andere manier hebben ze in het verleden toch uitgevonden dat je vanaf de Balinese Hindu tempel Batu Bolong (vlak bij AW) het beste zicht op de berg hebt.

• 04 Februari 2015 - 11:32

Lenny:

Wat een gezellige foto's en ook heel mooi.
    Pasar Malam in de Mall ? Heel Lombok is een Pasar Malam toch?

Vandaag is het gelukkig niet zo glad als gisteren.
    De zon laat zich zien en dan ben ik al blij.

Paula, Phileine is aan een hek blijven hangen met haar mouw.
    Gisteren ben ik ervoor gaan zitten.
    Eerst het ophang lusje maken wat een kettinkje was, zo irritant.
    Daarna de uitgekerfde zakken maken, dat komt van met je handen in je zakken lopen.
    Het was een rot stof die steeds verder rafelde.
    Nou ja, na een goed uur was het toch gelukt en nog netjes ook.
    Nu de winkelhaak nog, ik had een klein lapje stof met plakvlieseline onder de winkelhaak gedaan.
    Toen een vochtige doek over de mouw en zo zou het goed komen.
    Eindelijk klaar...............dacht ik. De doek bleef aan de mouw plakken.
    Ja ja...Nylon dat smelt natuurlijk, nee .....niet op het etiket gekeken.
    Een groot kruis door het strijkijzer, ha ha ha
    Ohhhhhhh wat nu??? Om drie uur ging ik haar uit school halen.
    We zijn naar de Coolcat modezaak gegaan om een nieuwe jas te kopen.
    Sale!!!!!!!!!!!!!! Jippie!!!!!!! nu twee nieuwe jassen gekocht.
    Honderddertig euro samen, en nu samen veertig euro.
    Thuis gekomen vroeg Ilona of ik haar jas ook wilde maken.
    Ha ha....leuk geprobeerd.

• 04 Februari 2015 - 12:23

Lenny:

In het joodse bejaardenhuis zijn een man en zijn vrouw teruggekeerd van een verblijf in het buitenland. Zij waren 2 weken in een kliniek voor een nieuwe behandeling van Alzheimer. In de binnentuin vraagt een journalist van het buurtkrantje aan de man : "Meneer, als ik vragen mag, heeft de behandeling een positief resultaat opgeleverd ?". De bejaarde man antwoordt : "ik denk het wel, maar dat moet de komende weken blijken". De journalist vraagt: "die behandeling wordt nog niet in Nederland uitgevoerd, maar in het buitenland, in Zwitserland, in welke plaats is dat ?". Dan antwoordt de man :
    "uh.....welke plaats....uh....ja....z'on bloem met rode blaadjes, met stekels aan de stengel, die verliefden elkaar geven.......uh....noem eens..."
    De journalist zegt: "een roos ?".
    Waarop de oude man zich omdraait en de oude dame die achter hem zit aanspreekt, hij zegt: "Roos......hoe heet dat plaatsje in Zwitserland waar we geweest zijn........".

• 04 Februari 2015 - 15:02

Els:

Dat klopt Roel, er zijn dan ook tijdens elke mooie zondondergang heel wat fotografen op de been daar bij Batu bolong.
    Vanavond was de berg zo mogelijk nog mooier te zien, hoewel er iets meer wolken waren maar veel stralen.
    Wat een verhaal Lenny met die jas.
    Wel leuk dat je een nieuwe bent gaan kopen. Grappig dat Ilona die vraag aan je stelde, dat is humor :-) en je mop is ook weer leuk !
    Ja Paultje, als internet goed werkt staan de nieuwe foto's op de site voor ons vertrek.