van alle markten thuis - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu van alle markten thuis - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

van alle markten thuis

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

06 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

Onze chauffeur Made gaf ons vandaag de tip om bij een krabrestaurant te gaan eten dat gaan we dan ook maar eens doen.
We zijn nu alweer een tijdje onderweg en de temperatuur is heerlijk.
Lekker koel.
We zijn op weg maar het zuiden.
Dit deel van de weg kunnen we dromen maar er is altijd wel
wat te zien.
Onderweg wilden we wat snoepjes kopen maar in het hele kleine winkeltje stonden snoepjes in een plastic pot en we hadden geen idee hoelang die daar al stonden.
We zijn met alles heel makkelijk maar dit wilden we liever niet.
We hebben ze dus maar gekocht bij een lokaal supermarktje.
In Sukarare hebben we de wekelijkse markt bezocht, kleurrijk, druk en oh zo warm.
Maar we hebben ervan genoten
Leuk om af en toe een praatje te maken of een argwanend gezicht te zien veranderen in een big smile als je ze groet in hun eigen taal.
Op de terugweg naar nog een andere markt geweest, deze was overdekt.
Overdekt met allerlei zeiltjes en doeken, om de zon tegen te houden maar daarmee ook de frisse lucht.
Verschrikkelijk heet was het daar en na de foto's zijn we snel gevlucht.
We wilden nog wat fruit kopen maar we weten dat je als buitenlander getild wordt bij het leven.
Ik geef ze geen ongelijk, proberen mag maar weinig trappen erin.
Dus we bedankten en wilden weggaan, de prijs halveerde meteen maar we hadden eigenlijk geen zin om te onderhandelen dus we zijn doorgelopen.
Jammer mevrouw, volgende X beter.
De temperatuur is heel hoog. Volgens de barometer komt er onweer en is het 32 graden maar het voelt als 38 volgens mijn telefoon.
Er staat een warme wind.
We gaan nog maar ff zwemmen ...
Na het eten wilde Frits nog een cocktail,maar daar kwam weinig goeds uit.
De Mojito... Geen rietsuikerstroop, geen sodawater en geen munt. Dan blijft er weinig over.
Hij vond m niet te drinken en claimen morgen een nieuwe...gratis natuurlijk

• 06 Februari 2015 - 07:35

Dollyjoosen:

Hoi lieve mensen .Ik ben al weer 2 thuis.maar wik jullie tich nog even bedanken.want ondanks Mijn grote Verdriet.wat smmige mensen niet begrijpen.heb ijk door jullie een geweldige tijd gehad op lombok.daarom ook iedereen bedankt.

• 06 Februari 2015 - 08:46

Wijsamen Naarlombok:

Graag gedaan !
    Het is zeker koud daar hè ?
    Moet er nog Ff niet aan denken

• 06 Februari 2015 - 09:52

Constance:

Dolly,
    Fijn dat je een mooie tijd op Lombok gehad hebt. Natuurlijk zit je nog vol verdriet. Probeer de mooie momenten te koesteren en trek je niets aan wat anderen van je vinden.
    Verdriet moet slijten, je moet het een plekje geven en dat kost tijd.
    Ik heb Guus maar even meegemaakt, een fijne man.
    Voor jullie blijft het een leegte. Fijn dat je een goede band met Ekka en haar familie hebt.
    En de Spiekertjes zijn TOP vrienden, kan me voorstellen dat ze je op een fijne manier door deze moeilijke periode hebben proberen heen te helpen.
    Sterkte.

Els, wat een geweldige foto's weer. Ik waan me op de markt en ruik hem zelfs.
    Heerlijk om zo mee te kunnen genieten.
    Overigens, je ziet er GEWELDIG uit!!
    En je mannen natuurlijk ook.

Ro, hoe is het met je?
    hoeft je arm niet meer ondersteunt de worden?

Hier is het vandaag dikke truienweer. Brrrrrrrrrrr

• 06 Februari 2015 - 09:56

Paula:

Een mooi verslag Elsje en sprekende plaatjes, de warmte straalt er van af, het is wat voor jou om helemaal niets te kopen, knap hoor.

Dolly een welkom thuis in het koude kikkerlandje, nu vast een jetlag van hier tot Lombok, rust lekker uit en geniet na van alle belevenissen op dat mooie eiland.

Jammer dat veel mensen niet begrijpen dat voor verdriet geen tijd staat, je mist Guus natuurlijk verschrikkelijk en dat zal je levenslang blijven, mijn broer overleed vandaag 11jaar geleden, het verdriet en gemis gaat nooit over weet ik uit ervaring.
    Heel veel sterkte toegewenst Dolly.

Voor jullie een mooie dag, ik ga deze dag beginnen, het is ijskoud maar zonnig.

• 06 Februari 2015 - 18:14

Roel:

Wederom schitterende foto's Els. Complimenten!
    Het is inderdaad weer net alsof ik gisteren nog op zo'n markt liep.
    Wij zijn destijds ook een keer naar Bertaismarkt gegaan (in Mataram). Dat is meer een groothandelsmarkt waar al jaren geen tourist geweest was. Ook heel kleurrijk omdat alles in grote hoeveelheden uitgestald ligt.

• 07 Februari 2015 - 01:49

Wijsamen Naarlombok:

Goed, nog een keer bedankt Roel, Paul, Constance...