jarig - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu jarig - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

jarig

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

14 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

Floor is jarig op deze Valentijndag !
Happy birthday Floor ( en Anketank ook natuurlijk)
Een hele fijne dag gewenst...xxx
En voor iedereen happy Valentine !

Het weer is een tikje van slag, zij het met regelmaat, elke ochtend strakblauw en warm, in de middag betrekt het wat en koelt t wat af, s avonds hoosbuien en nu zelfs onweer.
Het water van het zwembad is dan de volgende dag heerlijk koel.
Vandaag een hotelgaste op consult gehad (een Finse, heel aardig Mie)
's Middags kwam Putu, de buschauffeur, voor acupunctuur tegen het roken.
Hij is goed gemotiveerd om te stoppen, hij zei dat zijn vrienden hem hadden gezegd dat als je rookt men denkt dat je rijk bent, omdat je het kunt betalen.

Wij hebben altijd vaste ligstoelen bij het zwembad en over het algemeen zijn we meestal de enige, want de meeste gasten "scoren" Lombok voor 1 of 2, maximaal 3 dagen en zwemmen dat alleen tegen de avond als ze terug komen van een tripje.
Vandaag was er een stel mensen (2) die moesten - terwijl er 35 lege ligstoelen stonden, pal naast ons gaan liggen, 10 cm van ons af.
Wij hebben parasollen, maar die staan op meerdere plaatsen, dus ook dat kon het niet zijn...
Heel irritant.
We hebben ze volkomen genegeerd (onaardig hè) en na een aantal uren pakten ze hun boeltje en gingen ergens anders zitten.
Vreemd gedrag.
Jan kwam nog ff langswaaien voor Roland met een uitnodiging voor het Chinese nieuwjaar bij de wandelaars.
Helaas gaan we precies op die dag weg.
Volgende keer moeten we daar rekening mee houden met boeken.
We hoorden een hoop kabaal, zingen en muziek dus we liepen ff naar de hoofdingang en we waren net te laat om de langs het hotel passerende bruilofsstoet te zien.
Het hotelpersoneel zei ons te gaan zitten op de rand want de stoet zou over een half uur terugkomen.
We gingen op de trappen zitten bij de security en zaten echt 1e rang, net ff wat hoger en een prima uitzicht.
Mazzel toch, dat kom je niet elke dag tegen zo vlak voor je deur...
Vanavond een lekker avondje tv.

Nu heb ik eens iets grappigs.
Het is september in een dorpje aan de kust van de Zwarte Zee.
Het regent en het dorpje lijkt verlaten. Het is een moeilijke tijd.
De inwoners hebben allemaal schulden en leven op krediet.
Plots verschijnt een rijke toerist ter plaatse ... en stapt het enige hotel van het dorpje binnen.
Hij legt een bankbiljet van €100 op de balie en gaat naar de eerste verdieping om een kamer uit te zoeken.
De hoteleigenaar pakt vlug de € 100 en rent naar de slager om zijn schulden te betalen.
De slager pakt die €100 aan en gaat spoorslags naar de varkensboer om zijn schulden te betalen.
Op zijn beurt rent die naar de verpachter en betaalt zijn schulden af.
De verpachter haast zich naar de enige prostituee in het dorp die vanwege de crisis haar diensten op krediet aanbiedt... en betaalt haar zijn schulden.
De prostituee haast zich naar het hotel en betaalt de hotelier de kamerhuur.
De hotelier legt de €100 weer op de balie.
Op dat moment komt de rijke toerist naar beneden, neemt de €100 van de balie omdat hij niet tevreden is over de kamer.
Niemand heeft iets verdiend, er is niets veranderd.
Het hele dorp is echter wel schuldenvrij, moet je daar nou jaren voor studeren ?

• 14 Februari 2015 - 10:02

Hanneke:

Zo Ik heb de site ook weer, was wel veel nalezen!! Floor gefeliciteerd met je verjaardag. Voor iedereen
    Fijne Valentijnsdag, Els wat leuk dir bruiloft voor de deur, wat een mengeling aan kleur, en wat een mooie foto's weer al die tijd, ik reageer niet zo vaak. maar mis t toch als ik t niet kan lezen, is ro op zn voet na, weer genezen? of duurt sleutelbeen langer?? Wat hebben jullie veel meegemaakt, ook al ben je er nu zolang, je blijft nieuwe dingen ontdekken, en wat een hoop vrienden hebben jullie daar???. Met mij gaat t ook weer goed, leuke vakantie gehad. voor de zieken, beterschap, voor iedereen fijn weekend.

• 14 Februari 2015 - 10:20

Lenny:

Wat een leuk verhaal van die 100 euri.

Floor gefeliciteerd en Anke ook.
    Heel veel gezonde en gelukkige jaren.
    Maak er een mooie dag van.

Wat een optocht, jullie hebben alles meegemaakt.
    Van geboorte tot aan de dood, heel bijzonder.
    Mooi dat je met de mensen kan praten, zo weet je wat er gaat gebeuren.
    Je zal het zeker gaan missen, dat had ik al na één maand.

Ik heb een tip voor die opdringerige ligbed mensen.
    Als ze weer zo dichtbij komen, gooi dan een rambutan onder hun bed.
    Wedden dat ze op de loop gaan voor de mieren.

Gisteravond zat ik ineens zonder internet.
    Vanmorgen is mijn broer geweest en hij heeft alles weer opgestart.
    Vraag niet wat er aan de hand was, daar heb ik geen benul van.
    Hij doet het gelukkig weer. :-)

• 14 Februari 2015 - 14:49

Paula:

Ik ben weer terug en net op tijd om jullie een mooie Valentijn avond toe te wensen, dank je voor de leuke wenskaart.
    Floor van harte gefeliciteerd een gezellige dag, Valentijnsdag, die was er vast nog niet toen je geboren ben, maar je wordt toch wel verwent denk ik.
    Met onze loge waren we in de stad, het was heel druk, de bloemen heel erg duur en zagen eruit alsof ze morgen de vuilnisbak in konden.
    De Markthal zijn we gillend langs gegaan, drukkkkkkkkkkk niet te geloven, er stonden in beide ingangen rijen mensen te wachten, vast alles gratis (hihi)
    Toen m'n schoenen ophalen bijn V&D, die waren kapot binnen de garantietijd, er was iets afgesproken om ze te maken, daar was ik het mee eens, ineens kon het niet meer en moest ik later de maaklonen komen innen, daar was ik het dus niet mee eens en vroeg het totale bedrag terug, en ja hoor dat kon wel, ik met een dikke portemonnaies terug naar huis en maar eens op m,n gemak naar nieuwe laarzen gaan kijken.

Mooie foto's van het bruidspaar Elsje, wel lachen dat ze nog niet bij elkaar mogen lopen. Ro kan je niet blijven om het Chineese feestje te vieren???

Voor jullie een fijne avond, wij zitten aan de thee met suikerbrood.

• 14 Februari 2015 - 16:15

Constance:

Voor jullie is het te laat, toch even een reactie.

Bijzonder hoor nu ook al een bruiloft voor de deur.
    En fijn dat we door je verhaal en de altijd weer schitterende foto's er bij mogen zijn.

Lenny, wat een geweldige tip tegen opdringerige bed liggers !
    Ik zat echt te schateren achter mijn PC.

E, F en R jullie horen zo bij de Lombok familie dat het afscheid ieder jaar moeilijker wordt!

Geniet nog maar even.

• 14 Februari 2015 - 16:50

Wijsamen Naarlombok:

Ik vond het ook een hele ludieke oplossing Lenny, :-)

Ja, we gaan maar proberen niet aan afscheid nemen te denken, maandag wordt nog een drukke dag en dinsdag gaan we ff langs bij de schoonvader van Citra, die we dan waarschijnlijk voor het laatst zullen zien.
    De arme man is doodziek, vorig jaar liep hij nog als een trotse, mooie man rond op de bruiloft van zijn zoon.
    Lullig...
    Ik moet bekennen dat wij nog niet bij de markthal zijn geweest, maar zodra we thuis zijn zullen we er heen gaan, al was het alleen maar om het gezien te hebben.
    Wat zijn er weinig reacties. Nog een paar dagen hoor dan sluiten we het boek :-D
    Fijne (verjaar)dag nog.

• 14 Februari 2015 - 17:09

Aaltje:

Els ik zag gister een leuke advertentie in het AD, was die voor Jo??
    Zal hem in ieder geval bewaren voor jullie......
    nog een fijne week , je bent al een beetje aan het inpakken???

• 14 Februari 2015 - 17:16

Wijsamen Naarlombok:

Ja, alles wat we niet meer nodig hebben en wat is gewassen zit al in de koffer.
    Ik mail je wel ff Aaltje...