Krab - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu Krab - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Wijsamen Naarlombok - WaarBenJij.nu

Krab

Blijf op de hoogte en volg Wijsamen

08 Februari 2015 | Indonesië, Senggigi

De ochtend begon stralend terwijl de app op mijn telefoon liet ziet dat het regende.
Het was strak blauw, dus we hebben op ons dooie akkertje ontbeten.
Daarna rustig aan naar het zwembad gelopen, ons ingesmeerd, zonnenbrillen en hoedjes op en het water in.
Heerlijk is het, telkens opnieuw.
We waren nog geen uur in het zwembad of de lucht trok dicht en binnen 5 minuten stortregende het.
De temperatuur daalde lekker van 31 naar 27 graden en we gingen lekker op ons eigen terrasje liggen/zitten, wat een luxe, de stromende regen en wij lekker met ons ipadje droog buiten.
s Middags hebben we nog een uurtje een tukje gedaan, als het even kan blijven we dat thuis ook doen.
Tegen een uur of 5 - de zon was er alweer een tijdje - gingen we met een taxi naar de hoofdstad, we wilden eerst met de lokale bus gaan, maar met drie personen is de bus bijna even duur als de taxi.
De licht trok weer dicht en werd van blauw met witte wolkjes heel snel inktzwart en boven de bergen van Green Valley zag je dat het regende want je zag de contouren van de bergen niet meer.
Halverwege de rit begon het weer te stortregenen en uiteindelijk kwamen we aan bij het aanbevolen restaurant waar we krab gingen eten.
Er was daar een brede overkapping waaronder de chauffeur parkeerde zodat we droog overkwamen.
We werden met enige argwaan bekeken, maar toen ze merkten dat we redelijk met hen konden communiceren ontdooiden ze snel en de sfeer sloeg vlot om in gezellig.
Roland was in eerste instantie wat bevooroordeeld en verwachtte weinig van het eten maar dat viel hem/ons alles mee.
We kozen 2 forse krabben uit het aquarium, ze spartelden flink tegen en dat vonden we heel zielig :-(
Ro bestelde mie goreng met kangkun (waterspinazie) en die was heerlijk.
De grote krabben kwamen op tafel in een heerlijke zoet-zure saus en alles ging op, dat kun je wel aan mijn Frits overlaten.
Na de maaltijd hebben we nog ff gebabbeld met t personeel en gingen we met de taxi naar de Mall om voor Ro een hoesje te kopen voor zijn telefoon.
De taxichauffeur gaf ons een dessert door elke halve minuut geweldig zijn neus op te halen, Frits hoort gelukkig slecht en Ro en ik gingen maar muziek luisteren.
Daarna terug naar Senggigi waar we op de U.Y. (Uda Yana) de kleine kermis zien en de familiefietsen met lichtjes in de vormen van allerlei figuren en dieren.
Kinderen die aan het vissen waren in een opblaaszwembadje en kleine treintjes op de ff kleine railsjes.
Het mini-reuzenrad - gek woord - had 1 kind te vervoeren.
Enig om te zien.
Vlak voor Montong kwamen we langs de kermis waar we begin vorige week overdag waren.
Nu was het allemaal in werking.
Dus, we moesten er heen.
We moesten toegangskaartjes kopen van 5000 rph dat is iets meer dan 30 cent aan een soort bordkartonnen wandje wat beschilderd was en waar een paar ronde gaatjes zaten als een soort loketje en achter ieder gaatje zat iemand de stukjes bedrukt papier verkocht, bij de "ingang" zat een jongeman die de kaartjes in kleine snippertjes scheurde en de snippers kwamen op het bergje dat er al lag.
Wat opviel was dat de jongeman een gigantische nagel had aan zijn linkerduim.
We hadden al met elkaar afgesproken dat we nergens in zouden gaan.
Wel liet Ro zich overhalen om een paar ringen van zacht materiaal te gooien over de kopjes van een stuk of zes grote, loslopende eenden.
Het lukte niet... :-)
We kwamen nog wat oud -personeel tegen uit het hotel van een paar jaar geleden, je ziet, je kunt nog geen scheet laten in het westen of ze weten het in het oosten.
In het hotel nog het obligate babbeltjes met dhr./mevr weetikallang...
Nu zijn we heerlijk aan het relaxen in onze koele kamer en het is nog steeds droog........

• 08 Februari 2015 - 07:50

MIA:

hallo allemaal,ik zit achter mijn pc je bij te komen,en het giet hier bakken uit de hemel,normaal vind ik dat heerlijk maar nu iets minder ik moet zo helemaal naar puerto Banuis
    Zjn weer leuke foto.s Els

• 08 Februari 2015 - 08:13

Wijsamen Naarlombok:

Ja, dat is minder Mie, hier hoost het ook.
    Heb je het heel druk gehad ? Miste je al een paar dagen.
    Maar hier zal het zo wel weer droog zijn en dan misschien vannacht nog wat water.
    Het zwembad wordt er zo heerlijk koel van.
    Rij voorzichtig er zijn misschien bladeren op de weg...

• 08 Februari 2015 - 09:15

Anketank:

Erg leuke foto,s ik zou anders geen idee hebben hoe een kermis op Lombok eruit zou zien.

Lekkere nagel van de kaarten verscheurder hij heeft er tenminste een om aan zijn kont te krabben.

Leuk dat de Fam weetikallang er ook zijn.

• 08 Februari 2015 - 10:56

Wijsamen Naarlombok:

Goeie Anketank, die nagel... :-)

Het is hier weer echt zondag, pokkenheerie van alle passerende brommers en auto's met hun laadbakken vol mensen, veelal vrouwen en kinderen.

Roel ik zal de smiley's gewoon ouderwets intikken, misschien helpt het.

Zijn jullie al wakker jongelui ??? :-D

• 08 Februari 2015 - 11:10

Paula:

Tsjongejonge wat hebben wij het hier toch luxe zeg als je alleen maar op de kermis rondgaat zie je het grote verschil.
    Gezellig naar de stad om krab te eten, ik zit hier te watertanden, lekker lijkt me dat, maar hebben jullie geen eigen schauffeur meer als je met de taxi weggaat???
    Mooie foto's weer Elsje.

Hier is het ongezellig weer, wij gaan straks even naar de Oosterhof om een kledingstuk om te ruilen die ik 1 maand geleden heb gekocht de rafels hangen eraan na 2x dragen en 1x wassen, gelukkig heb ik de bon nog, verder doen we niets, gister een lange dag gehad, leuke tips voor de zomervakantie meegenomen en nu maar eens kijken waar we de caravan neer gaan zetten, daarna naar vrienden gegaan en een hele fijne avond met elkaar doorgebracht we waren om 2 uur thuis.

Voor jullie een mooie dag/avond en eet lekker straks.

• 08 Februari 2015 - 12:13

Roel:

Wetenswaardigheidje: die lange nagel is een soort statussymbool. Het laat zien dat je de kost verdient zonder (zware) lichamelijke arbeid te verrichten.
    Leuk om ook zo eens mee te maken, die lokale kermis!

• 08 Februari 2015 - 12:17

Wijsamen Naarlombok:

Ja hoor.Paultje we hebben onze chauffeur nog maar we hebben niet altijd zin om. hem erbij te hebben.
    gewoon Ff privé.
    Succes met terugbrengen van je rafelprodukt
    wij gaan aan ons avondhapje beginnen.
    fijne dag jullie.

• 08 Februari 2015 - 12:32

Roel:

Nog even een smiley test: hieronder twee keer dezelfde zin, de eerste keer met karakters, de tweede keer met een emoticon:
    Dit is een smiley ;-) eens kijken of dat werkt.
    Dit is een smiley

• 08 Februari 2015 - 12:33

Roel:

Yep, de tweede zin wordt afgebroken op de plek waar de smiley staat...

• 08 Februari 2015 - 13:13

Wijsamen Naarlombok:

Heb nu zonder problemen het verslag van gisteren kunnen plaatsen.
    Ik heb aan jou meer dan aan die hele helpdesk. Bedankt !

• 08 Februari 2015 - 14:44

Els:

Leuk om te weten van die nagel ! Bedankt Roel.

• 08 Februari 2015 - 23:13

Constance:

Ik dacht dat de lange nagel als plectrum diende!